maag en darmproblemen

Zoek je lotgenoten van je vervelende blessure of heb je een pijntje hier of daar.
bezembiker

maag en darmproblemen

Berichtdoor bezembiker » 17 sep 2016, 09:38

ik weet niet of dit de geschikte plaats is,maar ik zit al een hele tijd met het probleem dat ik tijdens het lopen veel last heb vd maag en vooral van de darmen!regelmatig veel klast van aandrang voor het groot toilet en soms is er geen houden aan en moet er in de bosjes gedoken worden!vorig jaar tijdens de hel van kasterlee er ook veel last van gehad eeen vijftal keer in de bosjes moeten duiken,de hel nog uitgedaan maar zo is de wedstrijd toch een beetje naar de vaantjes!!
je zou op den duur de moed verliezen voor een wedstrijd mee te doen,je doet er alles voor en dan kan de wedstrijd in duigen vallen door de darmen
heeft er iemand daar ook al mee te maken gehad en er een oplossing voor gevonden?
al paar keer veranderd van sportvoeding,niet teveel vezels gegeten enz.
je zou op den duur gewoon denken dat maag en darmen niet bestand zijn tegen het lopen

alvast bedankt

sportieve groeten

geert

brenda.andriese

Re: maag en darmproblemen

Berichtdoor brenda.andriese » 18 sep 2016, 09:38

Ik weet niet of je al na hebt laten kijken of je ergens allergisch of intolerant voor bent. Ik nam vroeger altijd Brinta voor het rennen en moest onderweg ook altijd stoppen. Toen bleek ik lactose-intolerant te zijn. Dus geen gewone melk meer door de pap en het was opgelost.

bezembiker

Berichtdoor bezembiker » 18 sep 2016, 15:57

ik heb mij nog niet laten testen of ik allergisch of intolerant ben voor iets,alhoewel ik ook al in die richting gedacht heb!

hoe test men dat,door een bloedonderzoek?
alvast bedankt voor de reactie!

nikd
Site Admin

Berichtdoor nikd » 18 sep 2016, 20:26

Vroeger, toen ik nog ultraloper was nam ik altijd een immodium.
Dat hielp bij mij.

Ik weet ook dat ik daar altijd tijdens de avondlijke looptrainingen last van had. Ik at toen brood over de middag op mijn werk. Sedert ik nu warm kan eten op mijn werk heb ik daar plotseling nooit geen last meer van.

Is het brood de oorzaak, ik weet het niet.
Ik denk ook dat de verschillende soorten darmproblemen zo divers zijn dat je vooral zelf wat moet uitzoeken door te spelen met je voeding.

Gr,

Niki

bezembiker

Berichtdoor bezembiker » 19 sep 2016, 20:22

ik eet redelijk veel brood op een dag,zo een 10 a 12 sneden van een groot blok(volkoren,bruin,meerzaden)het zal voor iedereen inderdaad anders zijn maar ik zal moeten blijven experimenteren als het met bepaald eten beter is!

nikd
Site Admin

Berichtdoor nikd » 19 sep 2016, 20:35

Hmmm, wie weet heb je al de oorzaak gevonden.
Brood eten is gezond zeggen ze altijd, maar dat is in mijn geval dus niet altijd zo goed voor de darmen :-)
De traditionele pastamaaltijd voor de wedstrijd is ook taboe. Best is gewoon om mij aan mijn traditioneel eetpatroon te houden. Geen carboloading dus voor mij.

Ik weet er geen wetenschappelijke uitleg achter, maar dit is gewoon het resultaat van jarenlang experimenteren.

Succes in uw zoektocht!

Niki

bezembiker

Berichtdoor bezembiker » 22 sep 2016, 19:42

bedankt voor de reactie,misschien een raar vraagske,maar wat eet je dan in inplaats van brood en pasta!is dat dan havermout enz.en rijst ipv pasta of gaat dan gewoon met aardappelen?binnenkort afspraak met dieetiste!

nikd
Site Admin

Berichtdoor nikd » 23 sep 2016, 07:59

Ik eet gewoon de warme maaltijd op mijn werk. Die bestaat meestal uit aardappelen, groenten en vlees.
Sedert ik dat doe heb ik nooit geen last meer.

Ik kan er bovendien ook lang op teren. Meestal kom ik 's avonds pas laat thuis van training en volstaat een kleine broodsnack na de training.

Ik ben benieuwd naar het relaas van de dietist.

bezembiker

Berichtdoor bezembiker » 19 okt 2016, 19:22

ik ben dan naar de dieetiste geweest en die rade me aan om minder vezels te eten,geen volkoren brood,granola,muesli maar wel witte rijst ,spaghetty en boterhammen,ook een lijstje gehad met goed verteerbare groenten!ook zoveel mogelijk de kunstmatige zoetstoffen te mijden!
nog maar een week of twee bezig maar de laatste loopkes gaan de goeie kant uit!

binnenkort staan er lange looptrainingen gepland en een paar wedstrijden en zal dan zien of het echt helpt of niet!

nikd
Site Admin

Berichtdoor nikd » 20 okt 2016, 08:11

bezembiker schreef:ik ben dan naar de dieetiste geweest en die rade me aan om minder vezels te eten,geen volkoren brood,granola,muesli maar wel witte rijst ,spaghetty en boterhammen,ook een lijstje gehad met goed verteerbare groenten!ook zoveel mogelijk de kunstmatige zoetstoffen te mijden!
nog maar een week of twee bezig maar de laatste loopkes gaan de goeie kant uit!

binnenkort staan er lange looptrainingen gepland en een paar wedstrijden en zal dan zien of het echt helpt of niet!

Interessant! bedankt om het met ons te delen.
Hopelijk ben je van je probleem verlost!

Gr,

niki

Terug naar “Blessures”