Wedstrijdverslag bosduathlon Lembeke

Heb je geen blog, maar wil je toch iets delen met de triathlon gemeenschap. Schrijf het hier. Een wedstrijdverslag, belevenis of ander hersenspinsel. Gooi het op dit forum en deel het wereldwijd.
Forumregels
Heb je geen blog, maar wil je toch iets delen met de triathlon gemeenschap. Schrijf het hier. Een wedstrijdverslag, belevenis of ander hersenspinsel. Gooi het op dit forum en deel het wereldwijd.
glen.vandevyvere

Wedstrijdverslag bosduathlon Lembeke

Bericht door glen.vandevyvere » 29 okt 2016, 22:04

Een korte wedstrijd op het programma, met zijn 3,2km lopen, 20km mountainbike en 1,6km lopen niet mn favoriete afstanden, maar ik wou er toch het beste van maken.
Snelle start in het lopen, ik wou de winnaar van vorig jaar, Marc Vandendriessche, volgen, maar al snel voelde ik dat dit te snel ging. Ik had mezelf een beetje voorbij gelopen en moest 3man laten passeren. Ik zag dat anderen hetzelfde hadden en ik kon terugkeren tot in het eerste achtervolgend groepje. Brent Goethals had ondertussen wat voorsprong genomen.
Bij de wissel kwam ik als 3e aan, en naar goede gewoonte wisselde ik zeer snel en kon als leider de fietsproef beginnen, meteen kwam Brent Goethals bij me aanpikken en iets verder Marc Vandendriessche. Er werd wat geaarzeld en ook Bert Dewaele, Sam Willems en Pieter-Jan Roeygens kwamen terug. Dan startte de wedstrijd echt, meteen ging het gashendel open en ging het razendsnel, ik zat in 6e positie en moest harken om te volgen, ik dacht 'dit hou ik nooit vol'. Ik moest echt alle zeilen bijzetten om het 5-tal te volgen. Met enkele truken van de foor kon ik soms enkele plaatsjes opschuiven in de kopgroep zodat ik telkens bij kon blijven.in de slotronde viel Brent Goethals aan, Roeygens volgde gezwind. Er was een gat gevallen. Bert Dewaele zag het gevaar en maakte de sprong. Ik zat a bloc in het wiel van Sam Willems, hopend dat hij het gat klein kon houden, dit lukte hem (dank u wel Sam). Als zijn bord leeg was maakte ik de sprong naar de leiders op een oplopend maisveld, met succes. Willems en Vandendriessche waren het kind van de rekening. Met 4gingen we de slotkilometers in. Maar Goethals had nog extra jus in de benen en ging er alleen vandoor. Ik moest rekenen op een snelle wissel, dit lukte, ik vertrok als 2e met 18sec. achterstand. Dit was waarschijnlijk onmogelijk om dit gat te dichten in 1600m lopen. Even kwam Bert Dewaele me nog bedreigen voor plek 2, maar ik had nog wat extra over en kwam zelfs nog tot op 5sec van winnaar Brent Goethals. Proficiat Brent, je was de sterkste

Plaats reactie