Wedstrijd verslag crossduathlon Malonne

Heb je geen blog, maar wil je toch iets delen met de triathlon gemeenschap. Schrijf het hier. Een wedstrijdverslag, belevenis of ander hersenspinsel. Gooi het op dit forum en deel het wereldwijd.
Forumregels
Heb je geen blog, maar wil je toch iets delen met de triathlon gemeenschap. Schrijf het hier. Een wedstrijdverslag, belevenis of ander hersenspinsel. Gooi het op dit forum en deel het wereldwijd.
glen.vandevyvere

Wedstrijd verslag crossduathlon Malonne

Berichtdoor glen.vandevyvere » 20 nov 2016, 22:07

Normaal zou op 12/11 de crossduathlon van Geluwe op het programma gestaan hebben, maar deze werd geannuleerd en ik zocht een alternatief.
Mn eerste idee was de crossduathlon te valkenburg, maar wegens de verre verplaatsing opteerde ik voor Malonne in de buurt van Namen.

Dit werd mn eerste duathlon buiten de Vlaamse grenzen en ik wist niet wat te verwachten. Niet van het parcours, maar ook niet van de concurrentie.

Na het fietsrondje verkend te hebben wist ik al dat het zeer zwaar zou worden. 3steile beklimmingen van om en bij de 20% waren obstakels waar ik toch wat vraagtekens bij had voor mezelf.

Om 10u30 klonk dan het startschot. Zoals altijd had ik een goeie start en kon me in 4e stelling nestelen. De leider ging er als een speer vandoor, ik had de 3e man in het vizier en kon mn achterstand beperken. Tijdens de afdaling had ik zo vrije baan en kon ik geconcentreerd mn voeten plaatsen zodat ik geen blessures op liep.
Na 2rondjes lopen en 5km verder kwam ik als 4e in de wisselzone, gleed vlot in de fietsschoenen en kon samen met de 2e man vertrekken.
Na 2km kwamen we aan de eerste helling, meteen ook de eerste waardemeter voor mij, dit viel tegen en ik moest mn compaan laten rijden.
Iets verderop had ik de voormalige leider te pakken, die duidelijk minder getalenteerd was op de fiets dan in het lopen. Ik haspelde het eerste fietsrondje op eigen tempo af en had het gezelschap gekregen van nog 3mannen. Samen streden we voor zilver, maar in de 2e ronde moest ik ook bij deze jongens mn meerdere erkennen en reden ze van me weg op de 1e steile klim. Het was balen, maar ik kon niet volgen. Op de laatste klim passeerden me nog 2 raketten en ik kwam uiteindelijk de wissel binnen op plek 7.
Gelukkig had ik Niki Devoldere kunnen afhouden en moest ik niet onderdoen voor die 'ouwen' dacht ik nog.
Tijdens de slotloop zette ik alles op alles om nog wat op te schuiven. Ik kon de 2 'raketten' nog bijbenen en werd 5e.

Vooraf had ik niet willen tekenen voor deze uitslag, maar hier zat niet meer in. Ik moest wel tevreden zijn.

Mijn excuses voor de 'naamloze' medestrijders. Maar ik kende niemand op deze wedstrijd behalve Dhr Devoldere

Terug naar “Lezersverhalen”