Wedstrijdverslag duathlon Lichtaart

Heb je geen blog, maar wil je toch iets delen met de triathlon gemeenschap. Schrijf het hier. Een wedstrijdverslag, belevenis of ander hersenspinsel. Gooi het op dit forum en deel het wereldwijd.
Forumregels
Heb je geen blog, maar wil je toch iets delen met de triathlon gemeenschap. Schrijf het hier. Een wedstrijdverslag, belevenis of ander hersenspinsel. Gooi het op dit forum en deel het wereldwijd.
glen.vandevyvere

Wedstrijdverslag duathlon Lichtaart

Bericht door glen.vandevyvere » 20 nov 2016, 22:30

Ik zou normaal starten in de crossduathlon te Wachtebeke, maar door het stormweer werd deze afgelast. Ik dacht, crossduathleten zijn toch geen mietjes en opende meteen de kalender op tri-portaal en zocht een alternatief. Daaruit bleek Lichtaart voor mij de beste optie. T'is niet bij de deur, maar in mijn zetel liggen met een koffie en stuk taart had ik geen zin.

Ik had ambitie om in Wachtebeke mn zege van vorig jazr te herhalen, dus wou ik dit nu in Lichtaart proberen.
Deze morgen nog vlug even een setje banden van een vriend geleend, die meer tot zn recht kwamen op zandomlopen dan mijn racing ralph's. En meteen bij aankomst 2x het 7km lange fietsrondje verkend.
Wel ze hadden er iets mooi, maar pittig van gemaakt in de Lichtaartse bossen.
Draaien, keren, op en neer, technische snelle passage's, best zware kost leek me. Maar goed, mn ambities bleven.
Snel de fiets naar de post en nog een half toertje lopen. Een concullega kwam naast me lopen, 'jij was in Wetteren he?' ... Ja.... 'je was 2e he' .... Ja.....'en wat vind je van het fietsparcours, iets voor u? .... Welja best pittig, mooi en leuk, maar of het iets voor mij is weet ik niet. 'je kan hier winnen he' ..... We zullen zien. (Terwijl ik dacht, ja daarvoor ben ik hier, om te winnen)

Kwartiertje later stonden we aan de start. 1 toertje van 3km trail door het bos lopen, dan 3x 7km mountainbike en afsluiten met nogmaals het looprondje.
Iets voor 14 uur stond official met zn revolver klaar, en na 4x proberen ging eindelijk het schot.
Ik ging meteen naar de kop. Na zo'n km werd ik afgelost en passeerden mij 2 mannen. De leider na enkele seconden afstand en ik kon bij de 2e blijven. Tijdens de laatste km kon ik naar de 2e plek schuiven en kwam 10sec na Geert Laureysen aan de wissel. Toen ik de speaker de naam van Geert hoorde omroepen ging er een belletje rinkelen bij me en wist ik, die werd vorig jaar 2e na Seppe Odeyn, een kwaaie klant dus.
Ik vertrok als 2e met de fiets, maar voelde al meteen dat het niet goed zat.ik kon mezelf geen goed ritme.opleggen, renners passeerden me, ik kon ze niet volgen, het was een 21km lange marteling. Na 1 ronde kwam ik als 9e door, ronde 2 als 14e en ik bereikte de wissel als 21e. Weg ambities, weg hoop, weg zege. Komen om te winnen en pas 21e wisselen ... Wat een afgang dacht ik. De laatste loopproef ging dan wel weer vlot en ik remonteerde 7atleten en kwam als 14e over de streep, met nog 2 atleten die in duo streden voor me, dus 12e.
Dit was een zwakke fietsprestatie. Pas 25e tijd. Hoe het komt weet ik niet. Maar dit was het verdict.

Plaats reactie