Crossduathlon Damse Duivelshond

Heb je geen blog, maar wil je toch iets delen met de triathlon gemeenschap. Schrijf het hier. Een wedstrijdverslag, belevenis of ander hersenspinsel. Gooi het op dit forum en deel het wereldwijd.
Forumregels
Heb je geen blog, maar wil je toch iets delen met de triathlon gemeenschap. Schrijf het hier. Een wedstrijdverslag, belevenis of ander hersenspinsel. Gooi het op dit forum en deel het wereldwijd.
glen.vandevyvere

Crossduathlon Damse Duivelshond

Berichtdoor glen.vandevyvere » 26 nov 2016, 23:38

Vandaag voor het eerst een lange duathlon op mn programma met de Damse Duivelshond.
Met 10km lopen, 60km mtb en nog eens 10km lopen kwamen vele deelnemers van de Hel in Kasterlee aan de start waaronder Wereldkampioen long distance duathlon Seppe Odeyn.
De winnaar was dus eigenlijk al gekend.
Na mn tegenvallende prestatie van vorige week te Lichtaart was ik wat onzeker en heb ik woensdag 10km gelopen, en vrijdag 1 toertje verkend van de duathlon op de mountainbike. Ik had gewoon geen zin om te trainen.
Gisteren nog een feestje, ik zou niet lang blijven.... Tot 1u30 is dan ook niet lang voor mij. Kort nachtje, maar ik geloofde in mn conditie, en dit zou wel geen kwaad kunnen.
De start verliep weer vlot, ik kon meteen voorin post vatten en moest mezelf inhouden om niet de kop te nemen. Toen nam Odeyn over, ik nestelde me in z'n spoor, een spoor die ik 1 ronde, 2,5km makkelijk kon volgen maar toen liet ik hem bewust lopen, het was immers nog een lange dag. Mn 2e positie bleef ik behouden tot aan de wissel, op 1min 40 van de leider. Ik had me voorgenomen gezapig te starten, maar het was koers, gezapig bestaat dan niet. 4rondjes moesten we afhaspelen, ik zag in de verte de leider, maar hield geen rekening met hem, ik kon die kloof toch niet dichten. Ik kon een heel goed tempo aanhouden in mn ééntje. Na ong. 25km zag ik de tamdem Niki Devoldere-Ward Vandermeiren dichterkomen. Oei dacht ik, die gaan snel. Wachten? Of doorrijden? Ik besloot door te rijden. Met zn 2 zouden ze me toch wel pakken, maar als ze zo snel gaan moet ik ze misschien wel laten gaan.
Ik kon nog 15km voorop blijven. Ik bereidde me al voor om nog 15km in hun wiel af te zien. Op het de zwaardere strook waar ik vreesde te moeten lossen nam ik de kop. Dan moeten ze mij tenminste voorbij dacht ik. Gek genoeg bleven ze zitten, goed, das weer 4km gewonnen, op de weg zei Ward, het is op mij mij! Die speelt met met mn kloten dacht ik nog. Maar Ward bleef langer achterin en bij overnames was het ook wat minder. Niki had nog wat over, maar deed ook niets om weg te rijden. Op 3km van het einde moest Ward ons laten gaan, zo bereikten Niki en ik samen de wisselzone, op 2min10 van de leider... Die voor ons al lang niet meer meetelde. Voor ons was de 2e plek de zege van de dag.
Ik kon met kleine voorsprong starten met de laatste loopproef. Dit ging niet meer zo vlot dacht ik, ik kon 14km/h aanhouden, maar dat was het dan ook. Maar ik zag Niki ook niet in de achtergrond. De 10km was met opkomende krampen en met gedachten om even te wandelen, maar ik vertikte het.
En zo werd ik opnieuw 2e, op ruime afstand van de winnaar, maar deze telde als overwinning voor mij

nikd
Site Admin

Re: Crossduathlon Damse Duivelshond

Berichtdoor nikd » 27 nov 2016, 08:48

Dedjuu, ik moest u toch proberen dood te doen hebben hé die laatse 15km.
Ik wou absoluut dat podium en ik had gedacht door de laatste ronde te slepen misschien een stuk beter te lopen, maar dat was dus geen waar.
Ik had ook wel gehoopt dat gij een enorme klop zou rijden, want het fietsnummer dat jij hebt neergezet, is toch niet normaal.
Volgende keer ga ik dus weer door tot het einde :-)

glen.vandevyvere

Re: Crossduathlon Damse Duivelshond

Berichtdoor glen.vandevyvere » 28 nov 2016, 13:05

Op de fiets had ik een goed gevoel, tot ik jullie zag komen, ik was bang dat het te hard ging gaan, gelukkig voor mij niet. Ik voelde me na de fietsproef nog 'fris' maar na 2km lopen veranderde dat precies. Het was twijfelen tussen lopen of wandelen. Maar gelukkig blijven lopen tot de finish. Weer een grensje verlegd

Terug naar “Lezersverhalen”