hel van kasterlee

Heb je geen blog, maar wil je toch iets delen met de triathlon gemeenschap. Schrijf het hier. Een wedstrijdverslag, belevenis of ander hersenspinsel. Gooi het op dit forum en deel het wereldwijd.
Forumregels
Heb je geen blog, maar wil je toch iets delen met de triathlon gemeenschap. Schrijf het hier. Een wedstrijdverslag, belevenis of ander hersenspinsel. Gooi het op dit forum en deel het wereldwijd.
bezembiker

hel van kasterlee

Berichtdoor bezembiker » 24 dec 2016, 14:41

voor het tweede jaar op een rij stond ik aan de start van de hel!vorig jaar ben ik eraan begonnen zonder enige ervaring en gewoon getraind hoe het uitkwam,de wedstrijd dan kunnen eindigen maar wel tijdens laatste lopen veel maagproblemen gehad!dit jaar zou ik voor het eerst sinds de vele jaren dat ik sport een trainer raadplegen!de trainingen naar de hel toe zijn gestart eind juni!tussendoor een sprint duatlon in lembeke meegedaan en tot men verbazing met voor mij toch een goed resultaat,plaats 29 en binnen het uur binnen was totaal onverwacht!dan nog de damse duivelshond meegedaan en daar viel het fietsen wat tegen,maar geen nood de hel was het hoofddoel!dan de hel zelf,terug heel veel geluk gehad met het weer,zowel voor de trainingen als voor de wedstrijd!het lag er poer droog bij in de hel!om 8u start men met 15 km lopen,beetje met de rem opgelopen want het was nog lang,naar de wissel met 14.05 gem(plaats 131)wat lopen ze toch snel!!!zeker geen vlugge wisseltijd en dan de fiets op voor 105km.door het droge weer was het redelijk tactisch en kon je in het wiel goed profiteren op de lange stukken,dus was het vooral eten en drinken en het kopke erbij houden,bij het ingaan van de laatste rond kwamen er wat krampen op tijdens de passage aan de bultjes maar kon ze onder controle houden!binnengekomen in 4u07,25.05 gem.(122ste fietstijd).ik voelde mij nog redelijk goed voor het laatste lopen,eerste ronde er enorm veel opgeraapt,maar waarschijnlijk iets te snel de eerste ronde afgewerkt want 15 km in 1u07,na km of 5 in tweede ronde kreeg ik toch een serieus tikske maar na een paar km,en redelijk wat cola kon ik me wat herpakken,en nog op een deftige manier binnengeraakt,tweede ronde was wel 15 min. trager dan de eerste dus dat kon beter!
maar met mijn weinig ervaring,of zogoed als geen in duatlon was ik zeer tevreden met het resultaat!7u50.26 en een 94 ste plaats op 306!
gekker moet het voor mij niet worden,deze afstand is zeker het maximum voor mij,en in duivelse omstandigheden moet het nog veel zwaarder zijn!
ik vind het een prachtige wedstrijd,door de weersomstandigheden was het fietsen tactisch en konden de goeie lopers zich wat wegsteken!daardoor de goeie fietsers wat in het nadeel dit jaar!
parcour is veel rechtdoor en technisch is het zeker niet maar voor mij heeft het wel iets!

nu alles wat laten bezinken en dan zien als hij volgend jaar weer op den agenda staat!

ze hadden mij verwittigd dat duatlon,triatlon verslavend is en ik ga het moeten beginnen geloven ;-)
misschien wel van plan om in het voorjaar ook wat wedstrijden mee te pikken!!

nikd
Site Admin

Re: hel van kasterlee

Berichtdoor nikd » 24 dec 2016, 20:20

Leuk verslag en proficiat!

bezembiker

Berichtdoor bezembiker » 26 dec 2016, 08:48

het enigste minpuntje vond ik dat de eerste dame ook het parcour record had en zij daar geen extra prijs voor kreeg,en bij de mannen gebeurde dat wel!het is niet omdat ik de eerste dame nu goed ken dat ik dat zeg maar als vrouw op 7u40 binnenkomen is toch ook niet min en zal ze er toch ook een paar keer voor door de muur moeten gaan zijn!

nikd
Site Admin

Berichtdoor nikd » 26 dec 2016, 10:37

Hallo,

Ik heb je een priivé-bericht gestuurd.

Gr,

Niki

Terug naar “Lezersverhalen”