Crossduathlon Maldegem Kleit

Heb je geen blog, maar wil je toch iets delen met de triathlon gemeenschap. Schrijf het hier. Een wedstrijdverslag, belevenis of ander hersenspinsel. Gooi het op dit forum en deel het wereldwijd.
Forumregels
Heb je geen blog, maar wil je toch iets delen met de triathlon gemeenschap. Schrijf het hier. Een wedstrijdverslag, belevenis of ander hersenspinsel. Gooi het op dit forum en deel het wereldwijd.
glen.vandevyvere

Crossduathlon Maldegem Kleit

Bericht door glen.vandevyvere » 02 jan 2017, 21:55

Bijna anderhalve maand na de Damse duivelshond duathlon had ik nog eens in Maldegem nog eens een duathlon op het programma. Wegens de weersomstandigheden en vooral drukke periode op het werk had ik de trainingen wat teruggeschroefd. In het weekend 1 a 2 mountainbike toertochten en 1x lopen tijdens de week, daar bleef het bij als training. Ik had wel 3 loopwedstrijden afgewerkt, de cityrun in Ingelmunster, kerstcorrida Deerlijk en de corrida te Tielt waren allen goed verlopen, met voor mezelf sterke tijden. Het fietsen liep minder als ik met 1 van mn vaste mtb-kameraden de toertochten reed voelde ik me zwakker dan een maand terug.
Maar goed, 3,6km lopen, 22km mtb en 1,8km lopen moesten wel lukken. S'morgens nog om 4u de wekker om nog enkele uren te gaan werken en dan vlug naar Maldegem.
Ik schrok van de vele toppers en subtoppers aan de start. jurgen Boterberghe, meermaals winnaar van de duathlon, Gerry Druyts, profwielrenner die sterk loopt, pieter duyck, sam willems, ex-wielerprof Bert Dewaele enzomeer.
Om 14u gingen de duo's en vrouwen van start, 3min later waren wij aan de beurt.
Ik nam meteen de kopstart, ik voelde Pieter Duyck naast me, maar die nam plaats achter me. Ik voelde me sterk en keek nooit achterom, ik liep mn eigen tempo, Sam Willems nam even over, maar ik nam al snel terug de kop, ik wou zelf het tempo bepalen. Ik kwam als eerste in de wisselzone, nog niet 1x achterom gekeken. Ik kwam samen met Bert Dewaele uit de transitiezone en zette mij in z'n wiel toen we door de wei-zone van bocht naar bocht spurtten. Ik was aanvankelijk niet gerust om met Bert op tocht te gaan. Het gevoel van mn laatste mtb-tochten spookte door mn hoofd, ik was bang dat ik niet in het wiel ging kunnen blijven. De eerste 4km nam ik over maar wou nog wat reserve inbouwen. Ik zag dat Pieter Duyck en Gerry Druyts de eerste achtervolgers waren op een tiental seconden, 2 hardrijders, ik nam plots iets sneller over bij Bert, en ik voelde dat die na elke bocht een spurt moest trekken om mn wiel te houden. Dit gaf me goeie moed en ik trok me niets meer aan van Bert Dewaele, ik ging ervan uit dat ik de sterkste was. Achter ons groeide het gat, plots was niemand nog te zien. Bert en ik werkten goed samen en bereikten samen de weide waar de wissel was.
Bert kwam nog ten val in een gladde bocht en ik kwam met lichte voorsprong de wisselzone binnen.
Met koude handen schoenen openen en aantrekken was niet evident, maar met een 4tal seconden voorsprong kon ik vertrekken. De voorsprong bleef de eerst helft beperkt, maar ik wist dat ik nog kon versnellen en mn voorsprong kon uitbouwen.
Zo won ik dan toch nog een duathlon in 2016.

Na 3 2e plaatsen was het me dan toch gelukt

Plaats reactie