23/10/2016 Reuzen van Wetteren crossduathlon

Geef hier de evaluatie van een wedstrijd. Was hij goed georganiseerd? Wat kon beter. Bespreek het hier. Organisatoren en deelnemers, iedereen kan er maar beter van worden.
Forumregels
Gebruik altijd het formulier.
Plaats reactie
nikd
Site Admin

23/10/2016 Reuzen van Wetteren crossduathlon

Bericht door nikd » 24 okt 2016, 08:57

Naam van de wedstrijd:Reuzen van Wetteren
Plaats:Wetteren
Organisator:Triathlon club wetteren en 2 many bikers.
Discipline:Crossduathlon
Afstanden:9 - 45 - 6 en 6 - 15 - 3
Inschrijvingsbedrag18€ voor aangesloten.
Was deze wedstrijd met een nationale federatie georganiseerd?Ja
Waren prijzen voorzien voor de eersten?Bierpakketje en een originele trui voor de winnaar.
Was naturaprijs voor iedereen voorzien?1 flesje bier
Waren douches voorzien?Ja
Beschrijving van het parcour:Een parcour met zand, techniek, modder, kracht. Alles erop en eraan. Geen rotsen in Wetteren.
Wat vond je negatief aan deze wedstrijd?
Er is organisatorisch niks aan te merken op deze wedstrijd.
- Persoonlijk vind ik de toevoeging van een duo formule jammer, omdat dit de wedstrijd onoverzichtelijk maakt en er altijd wel wat wedstrijdvervalsing is.
- De enige reden waarom deze wedstrijd niet op mijn eigenzinnige kalender (http://www.tri-niki.be/kalender) komt is omdat de organisator er bewust voor kiest om geen prijzen voor de eersten te voorzien. De winnaar moet het doen met een originele Reuzen van Wetteren koerstrui, die ondertussen wel fel gewild geworden is.
Wat vond je positief aan deze wedstrijd?
- Deze wedstrijd wordt georganiseerd door mensen met een hart voor de sport. Ze kunnen er zich veel makkelijker van af maken, maar ontzien zich geen werk. Massa's werk is in verschillende technische passages gestoken.
- Op deze grote omloop van 15km staan massaal seingevers en de wedstrijd is zeker absoluut veilig om grote steenwegen blindelings te dwarsen.
- De inschrijvingsprijs is nog heel democratisch.
- Deze wedstrijd is ook voor toeschouwers heel mooi te volgen. Door de technische passages en de ruime accomodaties op het park is het ook voor de toeschouwers een aangename dag. Er zijn ook heel veel passages en als je wil kan je de deelnemers ook nog eens 2 keer per ronde zien passeren.
- Zowel het loop parcour als MTB parcour zijn gewoon prachtig en heel afwisselend.
- De langere afstand! Deze wedstrijd biedt echt een uitdaging en is niet te onderschatten.
- De massa helpers, ruime douches, bikewash, kortom, alles is daar perfect geregeld!
- Ik vind dit persoonlijk een van de mooiste crossduathlons die er is en echt mooie publiciteit voor deze discipline.

glen.vandevyvere

Re: 23/10/2016 Reuzen van Wetteren crossduathlon

Bericht door glen.vandevyvere » 24 okt 2016, 10:45

Topwedstrijd, is altijd afzien voor mij in de finale, maar prachtparcours, prachtige organisatie, kan er niks op aanmerken.
Opmerking van duo's ben ik van zelfde mening.

Plaats reactie