11/06/2017 Kallemoeie triathlon Beernem

Geef hier de evaluatie van een wedstrijd. Was hij goed georganiseerd? Wat kon beter. Bespreek het hier. Organisatoren en deelnemers, iedereen kan er maar beter van worden.
Forumregels
Gebruik altijd het formulier.
nikd
Site Admin

11/06/2017 Kallemoeie triathlon Beernem

Bericht door nikd » 14 jun 2017, 10:07

Naam van de wedstrijd:Kallemoeie triathlon
Plaats:Beernem
Organisator:
Discipline:1/4 triathlon ND
Afstanden:1000m - 45km - 10km
Inschrijvingsbedrag30
Was deze wedstrijd met een nationale federatie georganiseerd?Ja
Waren prijzen voorzien voor de eersten?Ja, 2290€ geldprijzen verdeeld over de PRO categorie en verschillende agegroups.
Was naturaprijs voor iedereen voorzien?Ja, goodiebag
Waren douches voorzien?Ja
Beschrijving van het parcour:
Zwemmen: start aan de mooie jachthaven, in rechte lijn.
Fietsen: 3 ronden fietsen. Met enkele mooie rechte stukken voor op de TT fiets.
Lopen: 2 afwisselende ronden met een lus van 1 km in een park over zachte bosgrond.
Wat vond je negatief aan deze wedstrijd?Organisatorisch is aan deze wedstrijd niets negatiefs op te merken. Deze wedstrijd is echt op 6 jaar tijd uitgegroeid tot een pareltje. Heel jammer dat het stayerprobleem vooral de media heeft gehaald omdat dit toch iets is wat de organisatie niet in de hand heeft. Het parcour is zeker geschikt voor een niet-stayerwedstrijd. De opdeling in verschillende waves zorgen dat er nooit massaal veel deelnemers ineens op het parcour komen. Het lijkt me hoog dringend dat de VTDL scheidsrechters hier een tandje bij steken, want het probleem is nefast voor alle Vlaamse wedstrijden.
Persoonlijk heb ik het moeilijk met de opdeling in een pro categorie, waardoor je uw klassement in uw agegroup verliest. Des te meer omdat er eigenlijk geen echte profs aan de start staan. Dit resulteert in veteranen of beloften die bij de PRO's geen prijs hebben, maar zo de mooie prijzenpot mislopen in hun categorie. Een beslissing die ik niet begrijp. Mede daardoor is de wedstrijd heel onoverzichtelijk voor de toeschouwers. Niemand, zelfs de deelnemers, hebben er een overzicht van waar ze zich bevinden in de wedstrijd.
Wat vond je positief aan deze wedstrijd?
- Betaalbaar inschrijvingsbedrag! Een voorbeeld dat een top georganiseerde wedstrijd niet altijd een rib uit uw lijf moet kosten.
- De parcoursen zijn alle 3 heel geslaagd.
- Een heel mooie wedstrijd voor toeschouwers omdat alles heel dichtbij te volgen is, met tevens de nodige horeca zaken aanwezig.
- Parkeergelegenheid: ondanks de massale opkomst, kon vlot geparkeerd worden binnen en straal van 500m.
- Duidelijke briefing. Organisatie is gewoon af. Puur organisatorisch vind ik echt niks dat voor verbetering vatbaar is. Het is mooi dat deze wedstrijd na 6 jaar eindelijk de massale opkomst kreeg die het verdient.

Plaats reactie