23/07/2017 International Triatlon de Maredsous

Geef hier de evaluatie van een wedstrijd. Was hij goed georganiseerd? Wat kon beter. Bespreek het hier. Organisatoren en deelnemers, iedereen kan er maar beter van worden.
Forumregels
Gebruik altijd het formulier.
brent.patteeuw
Contacteer:

23/07/2017 International Triatlon de Maredsous

Bericht door brent.patteeuw » 24 jul 2017, 17:24

Naam van de wedstrijd:
International Triatlon de Maredsous
Plaats:
Abdij van Maredsous, Denée
Organisator:
Tri4Us
Discipline:
Triatlon
Afstanden:
0,5 - 31 - 6 OF 1,9 - 71 - 18
Inschrijvingsbedrag:
€70 of €110
Was deze wedstrijd met een nationale federatie georganiseerd?
Nee
Waren prijzen voorzien voor de eersten?
Maredsous bier!
Was naturaprijs voor iedereen voorzien?
Nee
Waren douches voorzien?
Ja
Beschrijving van het parcours:
Zwemmen in de Maas. 900m tegenstroom en 1km meestroom. Stroming niet zo sterk. Starten in waves, rustige zwem
11km fietsen richting drie lokale ronden van 20km. Met 1370 hoogtemeters op 71km een zéér zwaar fietsparcours. Heel selectief. Wegen hier en daar wel slecht onderhouden. Ik had gekozen voor TriBike, volgende keer ongetwijfeld Road bike.
Lopen: eerste en laatste 1,5 km zijn pure trailrun. Mooie steile singletrack. Middenin ligt 15km vlak lopen in de 'ravel', zeer mooi en leuk voor supporters.
Wat vond je negatief aan deze wedstrijd?
Voor een eerste organisatie was er écht heel weinig op aan te merken. Enigste kleine minpuntjes: Fietsparcours was niet verkeersvrij. Hier en daar onveilig in de afdalingen, al waren er wel heel veel seingevers die alles goed regelden. Eventueel een extra bevoorrading in het lopen. Alhoewel 2 bevoorradingen (aan km 5 en 11) eigenlijk genoeg zou moeten zijn.
Wat vond je positief aan deze wedstrijd?
Zeer leuke sfeer, kleinschalig en gezellig.
Zwemstart was per 5 om de 10". Iedereen plaatste zich zonder al te veel problemen volgens zijn verwachtte zwemtijd. Tijd start pas eenmaal je over de chipmat loopt. Voor mij niet zo belangrijk, maar een rustige botsvrije zwemstart is voor sommigen misschien wel gewenst!
Parcours heel duidelijk afgepeild. Ook voor de supporters waren er markeringen voorzien (hoe ze naar de zwemstart konden navigeren, hoe ze naar een hotspot op het fietsparcours konden gaan enzo). Heel leuk voor supporters!
Wisselzones heel mooi en ruim gemaakt.
Abdij van Maredsous leent zich perfect tot finishplaats. Meer dan voldoende parking voor alle deelnemers op 100m van de finish. Vlot in en uitrijden.
Nadien nog enkele Maredsous nuttigen in de abdij. Goedkoop en lekker! ;)
Tegenwoordig ook belangrijk: de organisatie is ook zeer actief op sociale media. Briefing voordien, resultaten onmiddellijk online, tonnen foto's binnen 24u online...
Na de finish werd ik onmiddellijk aangesproken door een medewerker 'Wat vond je van de race? Wat kan er nog beter volgend jaar?' Ze zijn er duidelijk mee bezig geweest en zullen er bezig mee blijven.
Top organisatie. Met dit schitterende parcours, schitterende locatie en sterke gemotiveerde organisatie kan en hoop ik dat dit een klassieker wordt op de Belgische kalender!

Plaats reactie