12/08/2017 Crosstriathlon La Gileppe

Geef hier de evaluatie van een wedstrijd. Was hij goed georganiseerd? Wat kon beter. Bespreek het hier. Organisatoren en deelnemers, iedereen kan er maar beter van worden.
Forumregels
Gebruik altijd het formulier.
nikd
Site Admin

12/08/2017 Crosstriathlon La Gileppe

Bericht door nikd » 15 aug 2017, 12:43

Naam van de wedstrijd:Crosstriathlon La Gileppe
Afbeelding
Foto van website Frank Kiveryn
Plaats:Barrage van de Gileppe, Jalhay, Welkenraedt
Organisator:
Discipline:Crosstriathlon
Afstanden:500m -20km MTB - 7km trailrun
Inschrijvingsbedrag:25€, wat op zich zeer schappelijk is, maar het zet wel een beetje kwaad bloed dat er bijna 2€ administratiekost bijkomt en daar boven op dan nog eens 1€ kosten voor de betaling. Waar eindigt dit?
Was deze wedstrijd met een nationale federatie georganiseerd?Ja
Waren prijzen voorzien voor de eersten?Ja, voor de podia. Ik weet wel niet wat, dit staat nergens vermeld. De eerste per leeftijdscategorie kregen een paar sokken en een ass saver.
Was naturaprijs voor iedereen voorzien? Neen, ook geen goodiebag.
Waren douches voorzien?Ja
Beschrijving van het parcour: Het zwemmen is op een prachtlocatie tussen de torens in de barrage. Het fietsparcour is bij regenweer op zijn minst uitdagend te noemen, waar de echte biker zeker aan zijn trekken komt. Trekpleister is een heel spectaculaire afdaling net voor de wisselzone, waar het publiek vaak heel wat gestuntel en spectaculaire valpartijen ziet. In de 2de ronde werd deze afgesloten en moest iedereen de trappen nemen die er naast lagen want door de regen was die afdaling spekglad en de valpartijen iets te spectaculair. Lopen, bestaat uit 2 heel zware lussen. Niet zo heel technisch, maar wel een heel lange en supersteile klim.
Wat vond je negatief aan deze wedstrijd?
De briefing is ieder jaar een ramp. Niemand die weet hoe lang we nu effectief moeten zwemmen. 500m of 1000m. Ook het lopen blijft een verrassing tot in de proef zelf. In de briefing voor de wedstrijd werd het loopnr aangekondigt als een heen en terug van 5km langs het water. Ik vroeg nog na bij de scheidsrechters en zij waren ook unaniem. Uiteindelijk was het toch een trailrun van 2 ronden voor totaal 7km. Bij het dubbelen van andere lopers hoorde ik nog lopers die totaal niet wisten aan wat ze toe waren. Iets wat trouwens vorig jaar ook al het geval was. Ook de parcoursen hangen niet uit op voorhand. Allemaal een beetje vervelend, ook voor de deelnemers die de ronde willen verkennen.
Matige prijzen voor de deelnemers.
Vrij dure après. Daar waar in Waalse organisaties de drank en de barbecue worsten vaak rijkelijk vloeien is dat daar traditioneel niet het geval.
Wat vond je positief aan deze wedstrijd?
Mooi parcour!
Wedstrijd is op zichzelf heel goed georganiseerd, goede bepijling, enz.
Ik wil vooral benadrukken dat het positieve overweegt in deze wedstrijd. Maar moest de organisatie de minpuntjes kunnen wegwerken zou dit een nog mooiere beleving teweeg brengen.

Plaats reactie