19/05/2019 Crossduathlon Thieusies

Geef hier de evaluatie van een wedstrijd. Was hij goed georganiseerd? Wat kon beter. Bespreek het hier. Organisatoren en deelnemers, iedereen kan er maar beter van worden.
Forumregels
Gebruik altijd het formulier.
nikd
Site Admin

19/05/2019 Crossduathlon Thieusies

Bericht door nikd » 24 mei 2019, 09:02

Afbeelding

Soms gebeurt het nog eens dat er een crossduathlon onder onze radar blijft. Deze crossduathlon was reeds toe aan zijn 3de editie en was ondanks zijn 60 deelnemers een echt pareltje die veel meer verdient. Om dergelijke wedstrijden te vinden en een steun te geven hebben we tri-portaal opgestart. Deze wedstrijd verdient meer, maar soms heb ik de indruk dat de organisatoren daar in Henegouwen daar hun evenementen net kleinschalig willen houden. In ieder geval, ik beleefde er een leuke sportdag en ik deel het graag met jullie.

Naam van de wedstrijd: Crossduathlon Thieusies (Soignies, N-Henegouwen)
Plaats: Thieusies
Organisator: VTT Thieusies
Discipline: Crossduathlon
Afstanden: 5 - 24 - 2,5
Inschrijvingsbedrag 15€, ook voor niet aangeslotenen en ter plaatse zelfde prijs.
Was deze wedstrijd met een nationale federatie georganiseerd? Nee
Waren prijzen voorzien voor de eersten? Jawel, 60€ prijzengeld verdeeld over de podia voor iedere categorie. Zo'n dikke 300€, schat ik. Mooi boeket bloemen voor de winnaars per categorie.
Was naturaprijs voor iedereen voorzien? Drankbonnetje.
Waren douches voorzien? Ja
Beschrijving van het parcours: Lopen, was over ronden van 2,5 km. deels over een grasstrook waar military met paarden wordt gereden en deels door het plaatselijke kasteelpark. Zeker mooi, licht golvend, maar het gras van de paardenpiste liep wel heel zwaar na de aanhoudende regen. Het fietsparcour liep over 2 ronden van 11,5km. De aanloop en terugkomst bevat een vrij lange strook asfalt en traktor-grint baantjes maar dan volgt een mooie strook van 7-tal km in het Bois D'aulne. Al bij al een snelle omloop met heel weinig technische vereisten, maar wel leuk, mooi en zeker selectief genoeg om als fietser grote verschillen te kunnen maken.
Wat vond je negatief aan deze wedstrijd? De wedstrijd was niet officieel met de tri federatie en dat was vooral aan de wisselzone te zien. Ik stond bv achteraan de wisselzone, waardoor ik veel meer afstand moest afleggen dan bv iemand die vooraan de wisselzone stond.
Wat vond je positief aan deze wedstrijd?
Deze wedstrijd voldeed aan alles waar Tri-Portaal voor staat.
- Lage instap drempel. 15€ is echt heel goedkoop, zelfs bij daginschrijving en niet gelicentieerde.
- Prijzengeld voor alle podia.
- Op de wisselzone na was de wedstrijd nagenoeg perfect georganiseerd. Dat op de marktplaats van het dorp.
- Het dorpje met zijn kasteelpark is een leuke ontdekking.

Plaats reactie