01/10/2016 AlpsMan

Geef hier de evaluatie van een wedstrijd. Was hij goed georganiseerd? Wat kon beter. Bespreek het hier. Organisatoren en deelnemers, iedereen kan er maar beter van worden.
Forumregels
Gebruik altijd het formulier.
Plaats reactie
rinus.holvoet

01/10/2016 AlpsMan

Bericht door rinus.holvoet » 04 okt 2016, 21:50

Naam van de wedstrijd: AlpsMan Xtrem Triathlon
Plaats:Saint-Jorioz (Annecy)
Organisator:association AlpsMan
Discipline:Triatlon XXL
Afstanden:3,8km - 183km - 42km
Inschrijvingsbedrag: 350eur
Was deze wedstrijd met een nationale federatie georganiseerd? Nee
Waren prijzen voorzien voor de eersten? Ja
Was naturaprijs voor iedereen voorzien? Ja
Waren douches voorzien? Ja
Beschrijving van het parcour: ongezien! Je kan het eigenlijk zelf moeilijk zo zwaar bedenken, 4300m D+ tijdens fietsen, 1600m D+ tijdens de afsluitende trailmarathon, rustige wegen, prachtige cols in de Bauges
Wat vond je negatief aan deze wedstrijd: was eerste editie, dus enkele minpuntjes die er wel nog uit kunnen: onvoldoende en onduidelijke verlichting van de boeien (s nachts zwemmen is sowieso al geen pretje). Geen bidons aan de bevoorrading in het fietsen, maar eigenlijk heb ik me daar niet in opgejaagd.

Wat vond je positief aan deze wedstrijd? Sfeer, professionele aanpak ondanks eerste organisatie, bewegwijzering, uniek parcours, start vanop boot midden in meer, supporters kunnen mee. 7 verschillende zakken om persoonlijke spullen achter te laten langs het parcours (voeding, regenvest,...) 2 aankomsten zodat elke atleet zn marathon kan uitlopen (naar boven of langs het meer), mooie prijzen, service voor de deelnemers

bart.baeyens

Re: 01/10/2016 AlpsMan

Bericht door bart.baeyens » 06 okt 2016, 11:07

Hoi Rinus,

Alvast proficiat met je resultaat in de Alpsman !
Ikzelf heb me net ingeschreven voor de volgende editie.

Ik besef voor mezelf dat die cut-off tijd vrij scherp is. Slechts 34 zijn de berg mogen oplopen dit jaar. Heb je er weet van of ze qua tijd een toegeving gedaan hebben, zouden het er anders nog minder geweest zijn ?
Staat deze niet iets te scherp ?

Grtz Bart

rinus.holvoet

Re: 01/10/2016 AlpsMan

Bericht door rinus.holvoet » 06 okt 2016, 23:26

Hey Bart

Alvast proficiat met je keuze ;)
Ik had eerlijk gezegd gedacht dat er zich nog meer atleten gingen 'mispakken' aan het parcours.
De organisatie had zich eerst ook serieus misrekend, hun cut-off stond oorspronkelijk op 10h na de start!!
In dat geval ging er dit jaar niemand naar boven moeten lopen...
Gelukkig hadden wij dat als atleten snel door en is de organisatie na verschillende oproepen via facebook e.d. gaan sleutelen aan hun tijdslimiet.
Ze zijn wel strikt geweest en na 18h mocht er niemand meer omhoog (al heb ik ergens wel horen waaien dat ze de 2 vrouwelijke atleten nog hebben laten doorgaan om een volledig topfinisherspodium te krijgen).
Misschien zijn ze volgend jaar wat soepeler, want in juni is het nu eenmaal klaarlichte dag tot rond 22h.
Wie nu om 20h nog aan het lopen was zag geen hand meer voor ogen en op een onbekend bergpad is dat nu niet meteen de meest prettige ervaring na ruim 14h wedstrijd...
Naar veiligheid toe is daar in juni dus wel 3uur meer speling, of ze de cut-off daardoor gaan wijzigen weet ik niet.
Bij slecht weer hadden ze gezegd dat de cut-off nog vroeger zou liggen...

Groetjes en alvast een goede voorbereiding!
Juni is vroeg in het seizoen voor zoveel afstand en hoogtemeters..

Rinus

Plaats reactie