stage

Heb je vragen over trainingen? Hoe train ik voor mijn eerste triathlon? Heb je een speciale training afgewerkt?
glenn.valentin

stage

Berichtdoor glenn.valentin » 10 aug 2016, 19:31

Enkele gekke triatleten zoeken een geschikte locatie om in februari/maart de longen uit ons lijf te zwemmen, het snot uit de neus te rijden en de windjes uit onze darmen te lopen. Onze wenslijst bevat het volgende:
- een 25m of 50m bad dichtbij
- heuveltjes of bergen om te fietsen
- een bos of park om te lopen
- mooi natuurlijk wild
- schoon weer
We willen ons budget binnen de perken houden, dus aan voorstellen binnen de prijsklasse van Club La Santa in Lanzarote, Boulder Colorado, Australië, Madagascar, Burj al Arab Hotel... hebben we niks.
Heb jij wel goeie tips voor steden, hotels, vakantiehuisjes? Deel ze met ons en wie weet maak je kans op 4 - jawel 4 - welgemeende dankjewellen.
Grtjs Glenn, Bientje, Donnie en Carfl

nikd
Site Admin

Re: stage

Berichtdoor nikd » 11 aug 2016, 10:11

Hallo Glenn,

Deze periode van het jaar zal je volgens mij toch minimum naar het zuiden van Spanje moeten trekken voor grote kans op mooi weer.
Dus zo budgetvriendelijk zal dat al niet direct meer zijn.

Indien dit wel tot de mogelijkheden behoort, moeten daar zeker wel goedkoop apartementen te huren zijn. Veel 'amateur' wielrenners verblijven daar langere periodes in januari en februari om het seizoen voor te bereiden. Dus in maart zullen wel redelijk wat van die apartementen vrij zijn.

Groeten,

Niki

Nisraman

Berichtdoor Nisraman » 11 aug 2016, 16:42

Het zou sowieso in februari zijn denk ik. Of begin maart.
Eventueel ervaring met Tenerife, Mallorca, Ibiza, ... ?

Kevin Deman

Berichtdoor Kevin Deman » 23 aug 2016, 10:35

Beste,
Ik ga al 15 jaar trainen op Mallorca en dit normaal in de periode eind Mei-begin Juni.
Ideale weersomstandigheden wel warm maar nog net doenbaar vind ik voor lange duurtrainingen met de fiets.
Wat locatie betreft zou ik Arenal en de streek er rond best vermijden vanwege te druk en vooral om een goeie nachtrust te hebben.
De laatste jaren verblijf ik in Alcudia en dit in Pollentia Resort en daar is het toch een stuk rustiger en geen feestgedruis.
Ideale locatie om gevarieerde fietstochten te beginnen.
Binnen het resort is er ook een bikeshop aanwezig en mogelijkheid tot fietsverhuur.
Er is ook een buitenzwembad van 25m aanwezig en een kleine fitnessruimte met 2 loopbanden.
Eten is perfect met veel variatie en men kan nog kiezen tussen 2 restaurants.
Indien slecht weer is er ook nog in Alcudia een binnnen zwembad.
Dit jaar ook geweest in de maand Maart en de streek rond Arenal is dan wel doenbaar.
Al meerdere malen gelogeerd in Can Pastilla in Hotel Helios.
Op 10 min. van de luchthaven en één van de weinige hotels die gans het jaar open is in Mallorca.
De ploeg van Niels Albert logeerde er in April dus slecht kan het niet zijn.
Er is een verzorgde fietskelder ook aanwezig.
Wat betreft eten basis maar zeker goed en redelijk wa variatie.
Zwemmen kan je in Arenal in een 25m bad daarvoor kan je de bus nemen,is ongeveer 15minuutjes met de bus.
In Palma is er ook een 50m bad maar dit is al een stuk verder en moeilijk bereikbaar door het drukke verkeer.
Wat betreft lopen,piste ofzo zijn daar wel niet aanwezig maar ken wel langs de dijk gedaan worden.

Terug naar “Trainingen”