LCMT etappe triathlon

Kondig hier je wedstrijd aan, stel vragen over een bepaalde wedstrijd, welke wedstrijden staan op je programma, enz.
Plaats reactie
nikd
Site Admin

LCMT etappe triathlon

Bericht door nikd » 20 okt 2016, 07:58

Hallo,

De LCMT is een organisatie die al vele jaren een meerdaagse MTB wedstrijd organiseert in de provincie Luxemburg.
Sinds kort was er ook de mogelijkheid om ook een cycloversie te rijden. De wedstrijd vindt altijd plaats in het weekend van OLH Hemelvaart.

Door de combinatie van wedstrijdrijders en de mogelijkheid om korte varianten te rijden, deden daar redelijk wat triatleten en triatlonclubs aan mee. Dit werd gezien als een mooie groepsuitstap en door de datum in het jaar ook ineens een goede stage.

Daarom denkt de organisatie eraan om een speciale triathlon versie te organiseren.
Er zou een extra zwemproef bijkomen en een trailrun.
Er zou zeker ook gekeken worden dat eventueel de mooiste rit naar Luxemburg over prachtige rollende wegen van 195km voor tijdritfietsen zou open staan.

Maar dit allemaal georganiseerd krijgen zal voor hen veel extra werk zijn en daarom willen ze eerst eens peilen of er interesse is voor een dergelijke formule.

Zou u dat zien zitten? Of heeft u ideeën om deze wedstrijd interessanter te maken voor triatleten? We horen het graag.
Info over deze wedstrijd is te vinden op http://www.lcmt.be

Mvg,

Niki

Nisraman

Re: LCMT etappe triathlon

Bericht door Nisraman » 20 okt 2016, 09:33

Check,

Maar dat hoeft nu niet perse 195km te zijn.
Een crosstriatlonversie zou ook niet misstaan denk ik.

Grtz

nikd
Site Admin

Bericht door nikd » 20 okt 2016, 10:18

Nisraman schreef:Check,

Maar dat hoeft nu niet perse 195km te zijn.
Een crosstriatlonversie zou ook niet misstaan denk ik.

Grtz
Er zou zeker ook een MTB-etappe in zitten.
De triathlon versie zou parallel met hun combi versie verlopen.
Misschien de laatste dag van de 4 daagse een trailrun.
En starten met iets van een lange zwemproef op de eerste dag gevolgd door een fietsetappe.

Ze zitten nog volop in de ideeënfase. Vandaar dat ze willen dat ik eens pols in het triathlonwereldje.

Nisraman

Bericht door Nisraman » 20 okt 2016, 17:02

Als het bijvoorbeeld als volgt zou gaan:

Dag 1: 2km zwemmen - 50 mtb
Dag 2: 100km fietsen
Dag 3: 60km mtb - 8km trailrun
Dag 4: Trailrun van max 25km

Of iets in die aard, dan ben ik al zeker van de partij. Uiteraard mag er nog veel meer gelopen worden ;)

nikd
Site Admin

Bericht door nikd » 20 okt 2016, 18:03

Nisraman schreef:Als het bijvoorbeeld als volgt zou gaan:

Dag 1: 2km zwemmen - 50 mtb
Dag 2: 100km fietsen
Dag 3: 60km mtb - 8km trailrun
Dag 4: Trailrun van max 25km

Of iets in die aard, dan ben ik al zeker van de partij. Uiteraard mag er nog veel meer gelopen worden ;)
Mijn voorstel naar hen was zowat gelijkaardig, maar dan over de dubbele afstanden bijna van wat jij voorstelt :D
Op andere fora krijg ik ook de opmerking dat het fietsen een belangrijk onderdeel moet blijven. Omdat het voor de meeste een stage is en mensen liefst fietsen op stage.

nikd
Site Admin

Bericht door nikd » 26 okt 2016, 10:15

Hallo,

Dit stelt de organisatie voor:
http://tri-portaal.be/LCMT%20goes%20triatlon.docx

Graag jullie feedback.

Mvg,

Niki

glenn.de-vos

Bericht door glenn.de-vos » 27 okt 2016, 18:26

Sluit mij aan bij vorige comments maar afstanden mogen ietsje omhoog, we zijn er tenslotte eens op uit he :) :
Dag 1: 4 of 5km zwemmen - 50 mtb
Dag 2: 150 of 160km fietsen
Dag 3: 60km mtb - 10km trailrun (die misschien stukje in het donker te lopen valt ?)
Dag 4: Trailrun van 25-30km

Concept van kortere swims of runs toe te voegen spreekt mij persoonlijk niet aan, te kort om veel aan te hebben. Ook het idee om tijdrit in de langere rit te lassen moet deftig uitgewerkt worden om te kunnen slagen, als er volledige chiptiming is kan dat vlot lukken (fastest section) met extra puntjes of zo.

Benieuwd wat het zal worden :)

Mvg,
Glenn

Jeremy

Bericht door Jeremy » 27 okt 2016, 18:55

Zwemmen in zwembad is niet echt aantrekkelijk... in de barage daarentegen zeker wel. Triatlon is fun in open water.
Je kan geen fietsen of lopen doen voor het zwemmen, met bezweet lichaam geraak je niet in wetsuit.
Idd beter 1 a 2 onderdelen per dag met langere afstanden dan 3 a 4 kortere op 1 dag

nikd
Site Admin

Bericht door nikd » 27 okt 2016, 20:52

glenn.de-vos schreef:Sluit mij aan bij vorige comments maar afstanden mogen ietsje omhoog, we zijn er tenslotte eens op uit he :) :
Dag 1: 4 of 5km zwemmen - 50 mtb
Dag 2: 150 of 160km fietsen
Dag 3: 60km mtb - 10km trailrun (die misschien stukje in het donker te lopen valt ?)
Dag 4: Trailrun van 25-30km

Concept van kortere swims of runs toe te voegen spreekt mij persoonlijk niet aan, te kort om veel aan te hebben. Ook het idee om tijdrit in de langere rit te lassen moet deftig uitgewerkt worden om te kunnen slagen, als er volledige chiptiming is kan dat vlot lukken (fastest section) met extra puntjes of zo.

Benieuwd wat het zal worden :)

Mvg,
Glenn
Ik denk dat de afstanden je wel zullen bevallen.
De organisatie is er bijna uit.
Dit weekend zal alles in zijn definitieve plooi gelegd worden.

Voorlopig zal het iets in die buurt worden:
Donderdag: 190km rit naar Echternach (heel mooie rit!) als cyclo gechronometreerd samen met de cyclorijders. Dus niet tijdrijden! Dit is voor de organisatie het simpelst en ook de meesten vinden zo een formule veel leuker om met vrienden of iets te kunnen strijden ipv alleen. Uiteindelijk zal de wedstrijd toch uiteen vallen in heel kleine groepjes. Aansluitend zou ter plaatse 5km gelopen moeten worden in een paar kleine rondjes.
Vrijdag: MTB marathon met de marathonrijders (100km), aansluitend terug die 5km lopen.
Zaterdag: 4 a 6km zwemmen (Daar zijn ze nog niet aan uit, gevolgd door 130km TT, gevolgd door opnieuw 5km lopen.
Zondag: MTB marathon 2 van de 3 lussen en 1 lus=25km trailrunnen.

Ik denk dat dit de moeite is om er een keer op uit te trekken :-)

Gr,

Niki

Plaats reactie