18/02/2018 Sandman Inferno crossduathlon

Geef hier de evaluatie van een wedstrijd. Was hij goed georganiseerd? Wat kon beter. Bespreek het hier. Organisatoren en deelnemers, iedereen kan er maar beter van worden.
Forumregels
Gebruik altijd het formulier.
nikd
Site Admin

18/02/2018 Sandman Inferno crossduathlon

Berichtdoor nikd » 23 feb 2018, 08:26

Afbeelding
Naam van de wedstrijd: Sandman Inferno
Plaats: Westende
Organisator: Sandman Events
Discipline: Crossduathlon
Afstanden: XL: 5 - 40 - 10 en Light: 2,5 - 20 - 5.
Inschrijvingsbedrag 25€
Was deze wedstrijd met een nationale federatie georganiseerd? Nee
Waren prijzen http://www.tri-portaal.be/sites/default ... pgvoorzien voor de eersten? Ja, eveneens geldprijzen.
Was naturaprijs voor iedereen voorzien? Ja, kettingbeschermer en een pak havermout koeken.
Waren douches voorzien? Ja
Beschrijving van het parcours: Lopen is deels over strand en duinpaden over rondjes van 2,5km. MTB is in ronden van 20km waarvan de helft heen en terug over strand en de andere helft een eindeloze singletrack waarbij je van de ene bocht en helling naar de andere rijdt.
Wat vond je negatief aan deze wedstrijd? Er is eigenlijk niks op te merken. Als er dan toch een werkpunt zou zijn zou het misschien de uitslag kunnen zijn die geen tussentijden bevat. Maar ikzelf geef liever de voorkeur aan de betaalbaarheid van een wedstrijd met een correcte einduitslag dan dat er zoveel meer moet betaald worden voor een gedetailleerde uitslag. Dus, als er moet gekozen worden mag het van mijn part blijven zoals het is.
Wat vond je positief aan deze wedstrijd?
- Massaal veel seingevers en tevens politie. Er zijn nergens geen problemen, nochthans wordt de drukke kustbaan enkele keren gedwarst.
- 25€ inschrijving is voor niet gelicentieerden op de lange afstand wel een goedkope inschrijvingsprijs. Dit heeft dan vooral te maken met het feit dat de wedstrijd zonder federatie wordt georganiseerd.
- Het parcours en de uitdaging die deze wedstrijd bied. De singletracks zijn echt pure fun. Er is ook wat wedstrijd tactiek vereist voor de 10km op het strand, waar je je alleen kompleet kapot rijdt. De XL versie kan als uitdaging zeker tellen. Doseren is de boodschap, want menig duatleet komt zichzelf tegen in deze 3u durende duathlon.
- De kleine rondjes lopen zijn vooral op het laatste heel leuk. Heel wat toeschouwers stellen zich op in de duinen en dit geeft moed in de lange 2de run.
- Heel ruime eindbevoorrading!
- Heel goed en vriendelijk onthaal van het ganse organisatieteam. Die mannen van Sandman Events blijven groeien met hun evenementen en blijven steeds superenthousiast op zoek naar de perfectie en dit aan een betaalbare prijs!

koen.baekelandt

Re: 18/02/2018 Sandman Inferno crossduathlon

Berichtdoor koen.baekelandt » 23 feb 2018, 12:42

Niki,
het is natuurlijk een detail maar parcours wordt altijd met een s achteraan geschreven. Parcour bestaat niet...
Verder vind ik jouw wedstrijdevaluaties heel interessant.

Mvg

Koen Baekelandt

nikd
Site Admin

Re: 18/02/2018 Sandman Inferno crossduathlon

Berichtdoor nikd » 23 feb 2018, 19:34

koen.baekelandt schreef:Niki,
het is natuurlijk een detail maar parcours wordt altijd met een s achteraan geschreven. Parcour bestaat niet...
Verder vind ik jouw wedstrijdevaluaties heel interessant.

Mvg

Koen Baekelandt

Ok, ik zal mijn master ook aanpassen.
Dank voor de info.

Gr,

Niki

PS, andere forumleden mogen ook gerust een wedstrijdevaluatie maken.

Terug naar “Wedstrijdevaluaties”