Na wetteren komt Lembeke

Heb je geen blog, maar wil je toch iets delen met de triathlon gemeenschap. Schrijf het hier. Een wedstrijdverslag, belevenis of ander hersenspinsel. Gooi het op dit forum en deel het wereldwijd.
Forumregels
Heb je geen blog, maar wil je toch iets delen met de triathlon gemeenschap. Schrijf het hier. Een wedstrijdverslag, belevenis of ander hersenspinsel. Gooi het op dit forum en deel het wereldwijd.
glen.vandevyvere

Na wetteren komt Lembeke

Berichtdoor glen.vandevyvere » 27 okt 2018, 22:13

Vorige week werd ik nog verrassend 2e op de lange afstand in Wetteren. Vandaag stond de kortere wedstrijd (3,2-20-1,6) bosduathlon in de Lembeekse bossen op het programma.
Na 2jaar op rij het net-niet-hoogste schavotje te mogen betreden op het podium, had ik enkele weken geleden al voor mezelf uitgemaakt dat ik enkel wou winnen .
Deze week had ik wat twijfels of dit nog zou lukken.
Na de reuzen van Wetteren, had ik een reuze-gevoel van stijfheid in mn benen en dit duurde tot vrijdag (Ik ben zondag wel degelijk diep geweest dus). Ik heb woensdag toch 10km gelopen, maar na die training was die enorme verzuring er terug. Met als gevolg dat ik geen meter meer fietste of liep deze week.
Vrijdagavond moest ik me zonder vrouw weten te redden, deze was op een vriendinnen-uitstap (da ze gelijk heeft). Dus apeririefde ik met een zak zout chips, at een vierde van een portie lasagna die nog in de frigo stond, en stak er nog een pizza'tje bij die m'n sportarts, Dr Oetker op m'n dieet had ingepland, en ik spoelde door met een fles cola.
1 van de favorieten/underdogs voor de wedstrijd van vandaag stuurde me nog via facebook door dat het parcours er wegens de regenval wat zwaarder ging bijliggen. Bij hem zakte de moral, terwijl die bij mij steeg, terwijl ik m'n laatste slice pizza binnenspeelde. Hij verklaarde me gek want hij voelde hem al slecht omdat hij een restje McDonalds van zn kids had gegeten.

Toen ik deze morgen ontwaakte hoorde ik de regen.... Top, dacht ik. M'n boeltje klaar gemaakt, zelfzeker beslist om met dezelfde banden als in Wetteren te rijden ondanks de regen, enkel de druk wat aangepast (1.2bar voor en 1.4 achter voor wie interesse heeft). Nog even met Strubbe op de chat geweest om hem nog wat gek te maken, das altijd plezant, en het was lunchtijd....
Rijst met gyros.... Mmmm Lekker.
De kleine zijn eten gegeven, en hop richting Lembeke.

Nummers afhalen in de sporthal, dan naar het bos. De fiets monteren, en 2 rondjes rijden.
Oei wat heb ik slappe benen. Precies geen power, loom gevoel.
Even doortrekken om den adem te breken.... Valt tegen. Maar goed. We zien wel.
Fiets wat afgekuist, want ik kan niet starten aan een rit met een vuile fiets, in de wissel bij nr 109 geplaatst even de schoenwissel testen, Fuck, verkeerde sokken aan, ze 'sleren' niet goed in de schoen. Maar geen tijd meer om te wisselen. Rap nog een toerke lopen, spurtje trekken, en naar de start.
Ik wou vroeg zijn... De startzone is breed, maar er waren veel geulen en putten en ik wou een goed pad.
Even een minuut aanacht voor de start, een deelnemer werd ge-eerd vanwege zn heldhaftig optreden tijdens de wedstrijd vorig jaae, hij had een toeschouwer ge-reanimeerd tijdens een beroerte en zo die mens z'n leven gered. De man was ter plaatse en wou z'n held bedanken. Ontroerend moment, ik kreeg het zelf even moeilijk en moest binnen 30sec starten!

En START..... Ik nam meteen de kop, kon zo het ideale pad kiezen.
Na 500m moest ik een kwartet voor laten, maar ik verloor amper 10m. Alles onder controle.
Na 1 loopronde kwam ik als 5e door. Maar had de nr 4 in mijn zicht.
Ik liep naar hem toe en kwam als 4e de wissel binnen.
Vlotte schoenwissel, ondanks de sokken, ik vertrok als 3e, samen met 2 metgezellen op een 20tal seconden van het leidend duo.
1 van m'n companen kwam me voorbij en riep nerveus 'ronddraaien en we rijden er naartoe'. Bedankt voor de tip jongen.
Samen reden we er naartoe op het stuk maisveld.
Ik nam over en keek plots achterom en was alleen.
Wat is dit nu? Moet ik alleen verder?
Ik kwam alleen door na de eerste fietsronde, met lichte voorsprong op Simon Pauwels en Ruben Vispoel.
Ik besloot om me te laten inlopen, ik had geen zin om nog 2 ronden te vechten tegen een duo dat ronddraait 50m achter mij.
Pauwels nam de kop, ik keek achterom en zag een leegte. Het ging tussen ons 3.
Ik zag dat Vispoel niet wegkwam van positie 3, hij had geen overschot, en Pauwels... Die reed maar door. Vroeg niet om over te nemen. Ik bleef dan maar zitten. Ik zag hem tot 2x toe iets eten. Persoonlijk begrijp ik niet waarom je iets moet eten in een wedstrijd van nog geen uur, maar ik ben dan ook niet echt de 'standaard' als het gaat om eten en drinken als sporter.
In de slotronde nam hij weer een druivesuiker ofzo uit zn zak, dat was het moment om over te nemen.
Gewoon rustig op gemak.
We naderden het maisveld, en ik zag dat Vispoel, de mindere fietser in m'n wiel zat.
Ik draaide het veld op, en ging, op m'n zadel zittend, 2km/h sneller rijden. En op het einde had ik 20m voorsprong. Dan ben ik doorgegaan, ik nam 20-25 sec en op een km van het mtb-einde wist ik dat ik de klus moest kunnen klaren. Ik deed m'n voeten uit m'n schoenen tijdens het fietsen, liep op m'n kousen naar plekje 109 schoof in de schoenen, smeet de helm af, en begon te lopen. Toen zag ik m'n concurrenten aankomen fietsen.... T'is binnen wist ik. De laatste 1600m liep ik een mooi tempo en na 3pogingen kon ik eens met het boeket bloemen over de eindmeet komen in Lembeke, ondanks die lome benen tijdens de opwarming.
Ik schat m'n prestatie in Wetteren hoger in, maar een overwinning is toch altijd goed voor het mentale aspect.

Op naar Ruddervoorde nu.
We gaan daar nog eens proberen. Maar deze week toch meer beweging in de benen steken dan vorige week zodat ik dat lome gevoel niet meer heb.

Terug naar “Lezersverhalen”