Uit de sportmagazines

Tips voor de recreant van de profatleet

Running.be 2 days 19 hours ago
Adidas dropt vanaf 21 februari de UltraBoost X in de winkelrekken, een nieuwe loopschoen voor vrouwen. Het merk zet beginnende lopers meteen op weg dankzij tips van een profatleet.

Continental mikt op (fiets)veiligheid als partner Ronde van Vlaanderen Cyclo

Cycling.be 2 days 19 hours ago
Bandenfabrikant Continental wordt hoofdpartner van de Ronde van Vlaanderen Cyclo en Safety Partner van het Peloton Cycling Team. Continental versterkt daarmee zijn aanwezigheid in de Belgische fietswereld en profileert zich nog sterker als veiligheidspartner, ook voor al wie fietst.

Krachtverlies door lange duurlopen?

Prorun.nl 2 days 21 hours ago
Wat zijn geschikte krachtoefeningen om bijvoorbeeld je paslengte te verbeteren?

Tips en tricks voor de marathon

Prorun.nl 2 days 21 hours ago
De marathon is en blijft toch het ultieme doel voor veel lange afstandslopers. Tips en tricks van twee heel ervaren lopers

Sporten met overgewicht en heel veel schaamte

Stoere Vrouwen Sporten 3 days 12 hours ago

Sabine heeft een haat-liefde verhouding met sport. Het is een verlengde van de relatie met haar lichaam. Sport was in haar hoofd alleen weggelegd geweest voor mensen met een ‘normaal’ figuur. Sporten met overgewicht ging niet en kon niet. Althans, dat had ze voor zichzelf zo bedacht. Ik schaamde me voor mijzelf als ik wel…

The post Sporten met overgewicht en heel veel schaamte appeared first on Stoere Vrouwen Sporten.

Geef je grote liefde wat ze verdient: een professionele verwenbeurt

Cycling.be 3 days 16 hours ago
Op Valentijnsdag moet je jouw grote liefde in de watten leggen en hoe kan dat beter dan met een lange verwenbeurt? Om dat op de best mogelijke manier te doen, geeft Shimano jou tips om je geliefde tweewieler schoon te maken als een prof.

Lopers halen massaal inspiratie uit tweet van coach

Running.be 3 days 18 hours ago
Inspiratie en motivatie zijn twee belangrijke dingen voor een loper. Onderstaande tweet kan daarin een rol spelen.

Je lichaam in wedstrijd-modus laten komen, hoe doe je dat?

Prorun.nl 3 days 21 hours ago
Als je graag een snelle tijd wilt lopen en je wilt je daar goed op voorbereiden, hoe lang duurt het dan tot je in vorm bent?

Varieer de ondergrond voor betere prestaties

Runner's World 3 days 21 hours ago

Om je prestaties te bevorderen en blessures te voorkomen is variatie het toverwoord. En niet alleen wat betreft je training en schoenen, maar ook wat betreft de ondergrond.

Wie het lichaam wil stimuleren zorgt voor een afwisseling van prikkels. Dat geldt niet alleen voor je training (duurlopen en intervallen), maar ook voor je schoenen. Een wisselende belasting van je voeten – dankzij verschillende type loopschoenen – voorkomt eentonigheid en het ontstaan van (chronische) blessures.

Omdraaien
Je kunt dit laatste aspect ook letterlijk omdraaien: loop eens op een andere ondergrond en je belast je lichaam opnieuw op een andere manier.

Het kan dus helemaal geen kwaad om je snelle asfalttrainingen te laten volgen door duurlopen in het bos of op onverharde paden.

Zeker weten dat je lichaam je dat in dank gaat afnemen. En je geest ook.
( function ( $ ) { addUserContentFilter = function () { setTimeout( function () { if ( 'function' === typeof um_load_user_content ) { um_load_user_content( '16714', 'article-content', 'PRNT,DIGI', '' ); return true; } addUserContentFilter(); }, 10 ); }; addUserContentFilter(); }( jQuery ) );

Het bericht Varieer de ondergrond voor betere prestaties verscheen eerst op Runner's World.

Colnago C64 mixt klassieke look met ingenieuze innovaties

Cycling.be 4 days 10 hours ago
De nieuwe Colnago C64 afschilderen als een gedateerde fiets voor welgestelde mannen met heimwee zou wat kort door de bocht zijn, want de - toegegeven - dure fiets verbergt onder zijn gelugde carbon frame enkele interessante innovaties en details.

Pages